Åre, here I come!

Imorgon bär det av till Åre i fyra dagar, självklart precis när våren har börjat kika fram.
Ska dit med pojkvännen plus familj och det ska bli intressant att se hur jag kommer klara av skidåkningen då det nog var runt 8 år sedan jag senast stod på ett par skidor. Jag har någon slags bild i huvudet av hur jag kommer vara en riktig naturbegåvning i backarna, redan vid första åket kommer jag liksom flyga fram och se ut som ett riktigt proffs medan min pojkvän och familj stirrar förvånat, men beundrande på mig, samtidigt som de, då i synnerhet min pojkvän som verkar tro att jag darrande knappt kommer lyckas ta mig fram på skidor, tänker "Hon måste vara en talang".
Haha denna bild grundar sig i att jag har ett svagt minne av hur jag faktiskt snyggt svishade fram i backarna när jag var yngre, men sedan kommer jag att tänka på att jag ju måste ha varit endast 10 år senaste gången jag åkte, frågan är vad som var "svisha fram och åka snyggt" i den åldern? antagligen har jag bara förskönat mitt minne av skidåkningen.
Och antagligen kommer jag inte ens klara av att åka upp i liften, och om jag mot förmodan lyckas med det kommer jag få den där "nybörjare som aldrig stått på ett par skidor förut"-looken väl uppe i backen, ni vet då man sakta sakta åker fram medan man står väldigt isär med skidorna. Haha, tvivlar på att jag kommer få några beundrande blickar.
Men kul ska det bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0