Är det tragiskt att köpa 4 kexchoklader som man sedan proppar i sig på en kväll?

Haha, så lyder dagens fråga ;)
Gå aldrig och handla hungrig säger jag bara, då kommer man hem med alla möjliga konstigheter(vilka i princip alla fall är onyttiga). Min lilla visit på konsum, då det var meningen att jag bara skulle handla något till lunch slutade med att jag råkade fastna vid godishyllan(varför är godishyllorna alltid vid kassorna, så det liksom inte finns någon som helst chans att undvika dem?), och fick se att de hade extrapris på kexchoklader, fyra för tjugo. Och självklart lyckas jag inte stoppa mig själv utan tycker för stunden att kexchoklad ju låter helt fantastisk, så de slinker ner i korgen.
Och inte fick det räcka med kexchokladerna, jag fick även för mig att jag ville ha en påse med lite godis i, så det blev en gott&blandat också.
Jag är en såndär som alltid hittar ursäkter för att få köpa min dagliga dos av godis. Har jag gjort något bra så säger jag till mig själv att jag ju faktiskt förtjänar godis, som en belöning liksom. Känner jag mig nere, ja då har jag ju faktiskt rätt att köpa godis som en liten tröst. Är jag uttråkad, ja då känns det bra att ha något sött att tugga på. Ska jag se på film intalar jag mig själv att man ju måste ha godis till eftersom det annars inte blir en såndär mysig filmkänsla som infinner sig i kroppen.
Min lista på ursäkter till att få köpa godis kan som ni ser bli oändlig, är inte mitt beteende tragiskt? jag vet inte hur många gånger jag har försökt ta mig ur det men det är helt omöjligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0